9.-15. oktoober 2022 osales meie õpetaja Natalia Erasmus+ õpirändel Bolognas koolitusel "Innovative teaching methods for teachers". Siin blogipostituses räägib ta lähemalt, mis ta selle nädala jooksul õppis ja koges. Õpiränne toimus Erasmus+ projekti “Hispaania Maja töötajate pedagoogilise ja juhtimisalase pädevuse tõstmine 2” raames ja toetusel. 

--

Natalia Bologna

Me kõik, õpetajad, teame, et mõnel õpilasel ei ole kerge teise keele tunde järgida ja olla kaasatud, eriti kui õpilased on noored õppijad. Võõrkeeleõpetajana olin vaimustuses, kui Hispaania Maja pakkus mulle võimalust osaleda õpetajate koolituskursusel „Innovaatilised õppemeetodid õpetajatele“, mis võimaldas mul tutvuda erinevate õppemeetodite ja IT-vahenditega, mida saaksin oma tundides rakendada.

See õpetajakoolitus toimus Bolognas, uhkes linnas, mis asub umbes poolel teel Firenze ja Milano vahel. See linn on tuntud oma suurepäraste ajalooliste hoonete ja korruselise keskaegse keskuse poolest. Linnas on väga mõnus teha jalutuskäike arkaadidega kõnniteedel, mis muudavad väikeste poekeste vaateakendega tutvumise veelgi meeldivamaks. Bologna on kuulus ka oma köögi poolest. Peale pasta bolognesele saab proovida palju muudki ja paljudest restoranidest võite leida ka muid klassikalisi roogasid nagu lasanje ja tagliatelle, mis on leotatud raguuga, aeglaselt küpsetatud lihakastmega, aga ka käsitsi valmistatud täidetud pastasid nagu tortellini. Samuti külastasime lähedal asuvat linna Firenzet. 

Pühapäeval saime võimaluse omavahel tuttavaks saada, teha esimene jalutuskäik linnas ning ühine lõunasöök. Koolituse päevad olid esmaspäevast reedeni. Iga seanss oli meie jaoks kohandatud, et saaksime igast teemast parimat võtta ja samal ajal oma grupikaaslastega lõbusalt aega veeta.

Esimene päeva sessioon käsitles mitteformaalse hariduse võimalusi klassiruumis. Saime teada, kuidas seda tüüpi haridus võimaldab õpilastel uusi teadmisi reflekteerida, kontseptualiseerida ja täiesti erineval viisil rakendada. Peamiselt seetõttu, et neil on õppeprotsessis aktiivsem roll. Õuesõpe oli ka väga huvitav teema, mida sellel kursusel arutasime. Õuesõpe kasutamine näib olevat otseselt seotud õpilaste loovuse, probleemide lahendamise, iseseisvuse ja enesekindluse arendamisega. Uurisime ka info- ja kommunikatsioonitehnoloogia (IKT) kasutamist klassiruumis. IKT on suurepärane abivahend õpetajatele, kuna see aitab õppijatel arendada uusi oskusi ja saada iseseisvamaks. Eriti praegu peale koroonaperioodi, mil kõik pidid kohanema veebiõppega.

Lõpetuseks rääkisime projektipõhisest õppest – õppemeetodist, mis võimaldab õpilastel sisusse vahetumalt ja sisukamalt süveneda. Pärast projektipõhise põhimõtete analüüsimist saime teada, kuidas meeskonnatöö ja loovus võivad aidata õppijatel leida viise tegelike probleemide lahendamiseks, strateegiliselt õppides ja algusest peale vastuseid otsides.

Kokkuvõttes aitas see kursus kõikidel osalejatel mõtiskleda oma praktika üle ja õppida, kuidas rakendada uuenduslikke õpetamisviise, et oma tunde isikupärastada. Mulle meeldis väga erinevate riikide õpetajatelt nende õpetamise kogemuse kohta kuulda. Mulle meeldiks seda uuesti teha :)

---

Õpiränne toimus Erasmus+ projekti “Hispaania Maja töötajate pedagoogilise ja juhtimisalase pädevuse tõstmine 2” raames ja toetusel.