Hispaania Majal on partnerkoolid mitmes Hispaania ja Ladina-Ameerika linnas. Keelereisile on oodatud õpilased kõikidel tasemetel ning ka täiesti algajad, sest õpe toimub aastaringselt ja õppida saab täpselt nii kaua kui on endal soov. Keelekümblus on kõige tõhusam ja silmiavardavam viis hispaania keelt ja Hispaania või Ladina-Ameerika kultuuri tundma õppida. Kogemuslugude sarjas räägivad meie õpilased oma reisist ja keeleõppest mõnes meie partnerkoolis. Seekordse loo on kirja pannud hoopis Hispaania Maja keelereiside koordinaator Liis Suuk.

Juba aprillis 2023 läheme kõik koos hispaania keelt õppima Andaluusiasse – Málagasse, Sevillasse ja Cádizisse. Loe kursuse kohta lähemalt siit ja tule õpi ja naudi koos meiega!

Mina olen Liis ja lisaks disainile, turundusele, kodulehe haldamisele ja muule kulissidetagusele tööle Hispaania Majas koordineerin ka keelereise meie partnerkoolidesse Hispaanias. Tänane blogipostitus ongi novembris toimunud reisist, kus olin hispaania keele ja kultuuri huvilistele saatjaks Malagas, ühes minu lemmiklinnas Hispaanias.

6. november, pühapäev

Õpilased, kes osalesid nädalasel hispaania keele kursusel meie partnerkoolis Málagas, saabusid linna nädalavahetusel enne kursuse algust. Mõni saabus juba varem, et ümbruses enne veidi ringi vaadata ja mõni jäi hiljem veidi kauemaks, kuid suurem osa maandusid Málagasse pühapäeval, sh ka mina. Málagasse on Eestist väga mugav lennata. Tagasilend oli mul AirBalticuga lausa otse Tallinnasse – 4,5 tundi lendu ja kodus!

Lennujaamast saab väga mugavalt metrooga otse kesklinna, isegi piletit ei pea kioskist ostma – piiksutad oma pangakaarti sissepääsuväravas ja saad metroole hüpata. Aga ära unusta seda väljudes uuesti piiksutada, siis võetakse õige sõidupikkuse eest piletiraha. Neil, kes soovivad ühistransporti sel nädalal veel kasutada, tasub kioskist siiski pilet osta, mida saab ka edaspidi kasutada.

Mina peatusin partnerkooli Mini Residence’is, kus ma jagasin korterit kolme noore tüdrukuga, kes kõik olid võtnud pärast keskkooli vaheaasta, et pikemalt Hispaanias elades hispaania keelt õppida. Kuna meie partnerkoolil on ka sõsarkoolid, siis üks tüdrukutest õpib paar kuud ühes ja paar kuud teises ja kolmandas koolis, et erinevaid Hispaania linnu tundma õppida. Tore idee, mida neilt kaasa noppida!

Foto: Málaga lennujaama metroopeatus ja Málaga linnatänavad

Kuigi mul oli eraldi tuba, siis jagasin ühe tüdrukuga vannituba ja kõigi kolmega kööki, kus oli isegi pesumasin. Oleks teadnud, oleks kodust väikese kotikese pesupulbrit kaasa võtnud! Isegi pesu sai triikida, rääkimata külmkapist ja pliidist, mis mõlemad leidsid kasutust. Korter asus lühikese jalutuskäigu kaugusel vanalinnast, kus asub keeltekool.

Mõned õpilased otsisid endale ise majutuse, nt lähedalasuvas hotellis või võtsid AirBnB kaudu korteri. Teised said majutuse meie partnerkooli kaudu – valikus olid nii stuudiokorter kui ka kodumajutus – kõik jalutuskäigu kaugusel.

Saabusin pühapäeval, seetõttu korjasin oma korteri võtmed üles vanalinnas asuvast restoranist. Kuna ma reisisin vaid käsipagasiga, siis see andis võimaluse linnas kohe veidi ringi vaadata.

Ma elasin aastaid tagasi ühes 2000 elanikuga külas Málaga provintsis, mis andis mulle võimaluse Málagat mitu korda külastada, kuid ma olin unustanud, kui ilus Málaga on.

Novembri alguses oli seal ka muidugi südasuvine Eesti ilm ja päike siras iga päev. See laadis veidi hallist Eestist tulnul patareid kiiresti täis. Mina isiklikult käisin terve nädala totakas naerul nägu peas, sest minu päikesepatareid hakkasid kohe tööle. Tõeliselt mõnus oli!

Hispaanlased armastavad väga süüa liha ja mereande, kuid enda toitumiseelistusi arvesse võttes leidsin oma majutuskoha lähedalt armsa (täis)taimset toitu pakkuva kohviku. See oli selline mõnusalt hispaanialik kahe laua ja õues asuva leti ning sõbraliku vastuvõtuga söögikoht.

Kõht täis ja asjad majutusse maha pandud, oli aeg vanalinnas pikem jalutuskäik teha. Málagas toimus parasjagu jazzfestival, mis andis võimaluse ka vabas õhus tasuta kontserte kuulata. Ma elasin kunagi mitu aastat Valencias (sellest mõni teine kord) ning just sellistest kontsertidest olin ma eemal olles puudust tundnud – soe õhk; valgus, mis õhtu edenedes värvib taeva kaunilt värviliseks; melu, inimesed veedavad pühapäeval perekonniti õues aega, poed on kinni, aga baarid ja restoranid on avatud; muusika, mis paitab hinge ja ühendab inimesi. Tutvusin lähemalt ka esimese õpilasega (Hola, Kalle!).

Pühapäeviti on muuseumidesse mitu tundi enne sulgemist sissepääs tasuta. Plaanisin asialgu Picasso muuseumit sel päeval külastada, kuid järjekord oli tänavapikkune. Muide, sain väärt soovituse, et kui Picasso muuseumi pilet veebist osta, siis ei pea pikas piletisabas seisma (Tšau, Aire!).

Kuna Carmen Thysseni muuseum oli kauem avatud, siis jõudis seal ilma järjekorrata ära käia. Kui sulle meeldivad ilusad raamatud (nagu mulle), siis astu ka muuseumi poest läbi.

Foto: Málagas süüa otsimas, Plaza de la Constitucion, Málaga park

Foto: Málaga jazz, järjekord Picasso museumisse, Carmen Thysseni muuseumis

7. november, esmaspäev

Hispaania keele intensiivkursus mõnes meie partnerkoolis kestab minimaalselt nädal aega. Tunnid toimuvad esmaspäevast reedeni, kokku 20 tundi nädalas. Kool asub vanalinnas, peaaegu Plaza de la Constitucióni ääres. Kool on armsalt väike nagu Hispaania Majagi.

Esimesel päeval saavad kõik õpilased õpilaspiletid, millega saab Málaga vaatamisväärsusi soodsamalt külastada. Samuti antakse ülevaade nädala kultuuriprogrammist. Igal õhtul pakub partnerkool välja mõne huvitava linna või kohalikku kultuuri tutvustava ürituse ning nädalavahetuseks on võimalik minna ekskursioonile Málagast veidi kaugemale. Kultuuriüritustel osalemine on vabatahtlik ja mõned üritused on tasulised (nt sissepääsud vaatamisväärsustesse), kuid annab võimaluse lisaks kohalikule elule ka teiste õpilastega paremini tuttavaks saada ning koos aega veeta.

Esimesel koolipäeval jagatakse kõik gruppidesse. Seekord olid kõik tasemetestid veebis enne ära teinud ja said kohe keeleõppega pihta hakata. Mõned grupid on veidi suuremad, teised üsna väiksed, kuid keskmiselt õpib ühes grupis 6 õpilast. Nii saavad kõik tunnis ka ise rääkida ja õpetajalt individuaalset tähelepanu. Lisaks eestlastele on grupis õpilasi ka teistest rahvustest ja igas vanuses, alates 17-eluaastast kuni kõrge eani välja. Meie vanim õpilane sai kohe 74-aastaseks! #elukestevõpe

Pärast esimest nn koolipäeva läksime mõne Hispaania Maja õpilasega koos lõunale. Eelmisel keelereisil käis õpilastega Eestist kaasas Hispaania Maja asutaja Neftali, kes mulle mõned soovitused kaasa andis. Valisime esimeseks ühiseks lõunaks Soho kvartalis, mida peetakse loominguliseks linnajaoks, samanimelise teatri külje all asuva restorani Tercer Acto, mis kuulub armastatud Hispaania näitlejale Antonio Banderasele. Toit oli imemaitsev, kuigi unustasime küsida menu del dia pakkumist; see on päevapakkumine, mis koosneb kolmest käigust ja on uskumatult soodne.

Foto: Málaga linnatänavad, jäätist söömas

Foto: Tercer Actos lõunal

"Y qué mejor escenario que Málaga, mi ciudad, un pueblo con un alma rabiosamente artística y llena de talento, para hacer realidad el sueño de mi vida."

- Antonio Banderas

Antonio Banderase produtseeritud muusikal “Godspell” jäi seekord küll vaatamata, kuid Málaga kutsub meid juba varsti enda juurde tagasi. Muide, kuulsa näitleja Antonio Banderasega puutun ma sel nädalal kokku veelgi. See on tema kodulinn ja ta on siin nähtaval.

Nädala esimese päeva pärastlõunal (Hispaania pärastlõuna, mitte Eesti oma, need on veidi nihkes) viis partnerkooli õpetaja ja kultuuriprogrammijuht Miguel meid linna ekskursioonile. Sellest võiks eraldi postituse kirjutada, sest ta tutvustas meile lisaks vaatamisväärsustele ka paari kohta, kus ka kohalikke rohkem kohtab.

Foto: Málaga pargis ja mere ääres õpilastega jalutamas

Foto: ekskursioon Málaga vanalinnas, foto õpilaste ja härra Picassoga

8. november, teisipäev

Sel ajal, kui õpilased usinasti klassiruumis hispaania keelt õppisid, seadsin mina end sisse seal kõrval asuvas kohvikus Coffee Julieta, millest sai selleks nädalaks minu kontor. Hispaania ei hiilga hea (tasuta) internetileviga, kuid mõned kohad siiski leiab, kus end ka mugavalt tunda.

Hispaania tüüpiline hommikusöök on pan con tomate, värskelt pressitud apelsinimahl ja tass (või kaks) kohvi, minu eelistus on hetkel café con leche. Hispaanlastel on viis toidukorda: desayuno, almuerzo, comida, merienda ja cena. Hommiku- ja lõunasöögivaheliseks almuerzo’ks sobis hästi bocadillo, milleks on tavaliselt mõni värske sai, nt baguette või tostada. Minu vahepala oli mollete multicereal ja jamon serrano asemel aguacate ja queso fresco. Viis keele alla!

Ühel päeval oma “kontoris” tööd tehes kohtasin ka kahte prouat Eestist, kes autoga Andaluusias ringi sõitsid, võtsid päeva korraga ja kui neile mõni linn või küla rohkem huvi pakkus, siis otsisid kohapeal öömaja, et kauem selles paigas ringi vaadata. Saludos seiklejatele!

Teise koolipäeva õhtuks oli planeeritud külastada Alcazaba kindlust, kust avanevad imelised vaated Málaga linnale ja sadamale. Väga põneva tuuri tegi meile õpetaja Nacho. Need, kellele sellest väheks jäi, said veel enne sulgemist ilusat päikeseloojangut nautida ja audiogiidist taustainfot juurde kuulata. Seekord me mäe otsas asuvasse Gibralfaro paleesse ei jõudnud, kuid kes soovis, käis seal mõnel teisel õhtul ära. Huvitavat Araabia arhitektuuri leiab kõikjal Andaluusias, oli see ju varem hoopis Al-Andalus. Alcazabast oli hästi näha ka katusekorter, kus härra Banderas elab, kui ta oma kodulinnas viibib. See paistab silma värvilise Pompidou muuseumi disainiga.

Need, kes Gibralfaro mäele ronida ei soovi, võivad päikeseloojanduvärvides vaateid nautida ka mõne kõrge hotelli katuseterrassilt. Kui õhtuti vanalinnas jalutada, siis baarid ja restoranid on rahvast täis ja kuna õhtud on soojad, siis melu on ka väliterrassidel. Kui hommikul kooli ei peaks minema, siis võiks seda kauaks nautima jääda.

Foto: Alcazabalt Málaga vaateid nautimas

Foto: Alcazaba vaated

9. november, kolmapäev

Ega Málagas ilma Antonio Banderaseta ei saa! Kui hispaania keele tundides käidud ja katedraal külastatud, siis saime kõik õhtul kokku selle sama Alcazaba ja Rooma teatri külje all asuvas väga populaarses tapaste baaris El Pimpi, mille üheks omanikuks on ka Banderas. Lisaks huvitavale sisekujundusele, kus seinte ääres on vaadid ja ühte seina katavad kohalike kuulsuste fotod, on õues terrass, mis on ruumikusest ja meie veidi varasemast õhtusöögi kellaajast hoolimata külastajatest pungil. Pane laud kinni ja alusta õhtut veidi varem kui Hispaanias kombeks. Kas sa tead, mis kell on nende tüüpiline cena? Siis, kui minu ema juba magama hakkab minema! (Tere, ema!)

Andaluusias tasub kindlasti tapaseid proovida. Meie laual oli nii mereande, lihavaagnaid, kitsejuustu, kui ka mu lemmikud patatas bravas ning berenjenas fritas con miel de caña. Ja pokaal veini maksab Hispaanias tõesti sama mis klaas vett, ka El Pimpis.

Foto: õpilastega El Pimpis õhtust söömas

10. november, neljapäev

Siia ette midagi veel? Hispaania keele tunnid meie partnerkoolis toimuvad samuti kommunikatiivsel meetodil nagu meil Tallinnas Hispaania Majas. Hommikul kella kümnest kella üheni on tunnid, vahepeal on üks väike paus, et end sirutada ja omavahel suhelda ning lõunaplaane teha, et pärast tunde mõnikord koos sööma minna.

Mina tegin neljapäeval pikema tööpäeva arvuti taga ja veetsin pool päeva oma lemmikuks saanud kohvikus ning õhtul astusin sisse väikestesse boutique’idesse. Kultuuriprogramm viis õpilased aga tapastebaari, kus neile kohalikke toite tutvustati.

Foto: Málaga boutique'e avastamas

11. november, reede

Juba on käes viimane koolipäev. Need viis päeva läksid väga ruttu, aga olid täis põnevaid kohtumisi ja huvitavaid avastusi. Õpilased said hispaania keelt kinnistada, enesekindlust juurde, muidugi ka uusi teadmisi ja tutvusi. Minul oli nendega vahva! Mul on hea meel, et ma sain Málagat uuesti avastada koos selle grupiga, kes Eestist Málagasse kohale lendas. Sõin viimast korda mõne õpilasega lõunat, seekord mere ääres ja kes soovis, külastas koos teiste õpilastega Málaga muuseumit. Viimaseks ühissöömaajaks sai valitud Ladina-Ameerika toitu pakkuv pisike kolme lauaga baar La Caravana.

Reedel said kõik hispaania keele kursusel osalenud kätte ka tunnistused ja õpetajatelt isikliku tagasisideraporti oma oskuste kohta.

Foto: Kris partnerkoolis tunnistust vastu võtmas

Foto: õpilastega mere ääres söömas

Foto: õpilastega viimasel õhtul Ladina-Ameerika söögikohas

12. november, laupäev

Minul oli aeg viimaseks jalutuskäiguks, et siis tagasi Tallinnasse lennata. Need, kel oli aega ja kes kõrgust ei kartnud, suundusid Caminito del Reyle ja said seal erilise kogemuse osaliseks. Caminito del Rey renoveerimine lõpetati 2015. aastal ja nüüd on võimalus seda teekonda kaljuserval ka ise läbida – seda ainult kiiver peas ja koos giidiga.

Kes sai, oli ma puhkust pikendanud ja tutvus Málaga ümbrusega veel mõned päevad või jätkas oma keeleõpinguid meie partnerkoolis Cádizis.

Soovid ka meiega järgmisele keelereisile tulla? Saad hispaania keelt õppida kas Málagas, Sevillas või Cádizis või lausa kõigis kolmes järjestikku. Vaata lähemalt! Ven con nosotros!

Foto: õpilastega Rooma teatri ees Málaga vanalinnas

Tahaksid ka ise seda kõike kogeda? Tule õpi meiega Andaluusias. Kevadel läheme koos Lõuna-Hispaaniasse! Loe lähemalt aprillis toimuvatest keelereisidest siin või kirjuta meile info@hispaaniamaja.ee

Selleks, et meie tegemistega kursis olla, liitu meie uudiskirjaga või jälgi meid Facebookis ja Instagramis.

Kui sul on tekkinud huvi hispaania keele õppimise vastu, siis liitu meie hispaania keele kursustega, rohkem infot tunniplaanist siin või eratundide kohta siin.

Hispaania ja Ladina-Ameerika kultuuri huvilised leiavad palju põnevat meie raamatupoest siin ning Hispaania maitsete austajatele on meil erilised gurmeetooted siin.

Miks mitte ühendada keeleõpe ja reisimine? Vaata hispaania keele kursuseid Hispaanias ja Ladina-Ameerikas siin.