17.-23. juuli 2022 osalesid meie õpetajad Laura ja Leonardo Erasmus+ õpirände raames Palermos koolitusel "Teaching languages in the digital era: the best apps, web platforms and ICT solutions for learning languages". Siin blogipostituses räägib oma kogemusest lähemalt Laura - mis nad selle nädala jooksul õppisid ja kogesid. 

--

2022. aasta juulis osalesime Leonardoga Erasmus+ kursusel Palermos, Itaalias. Kursus keskendus keeleõppele digiajastul. Teemaks oli “Millised on parimad rakendused, platvormid ja IKT-ressursid võõrkeelte õppimiseks?” Meid huvitas see kursus peamiselt seetõttu, et oleme loomas lisamaterjali õpilastele oma koolis Hispaania Majas. Soovime luua interaktiivsete materjalidega veebisaidi, et õpilased saaksid oma tavatundies õpitule tuge.

Jõudsime kohale laupäeva õhtul ja kursus algas järgmisel päeval. Kohale jõudes läksime otse hotelli Europa Palermo, kus meid majutati. Hotelli personal oli väga sõbralik. Juba esimesel õhtul soovitasid nad meile ühte toredat Itaalia restorani, kus proovisime reisist väsinuna kohalikku pitsat.

Pühapäeval kohtusime ülejäänud grupiga. Kokku oli meid 15 osalejat 5 erinevast riigist. Õpetajaid oli 2 Slovakkiast, 3 Saksamaalt, 3 Poolast ja 5 Bulgaariast ning meie Eestist. Tol päeval viidi meid lõunatama sööma kohalikku restorani ja siis näidati meile linna kõige kuulsamaid vaatamisväärsusi. Õhtul viidi meid sööma Itaalia restorani, kus saime proovida eelroana bruschettasid ja igaühe omal valikul kas pastat, pitsat või salatit.

Esmaspäeval alustasime tundidega. Kõigepealt tegime soojendusharjutusi, et üksteisega tuttavaks saada. Näiteks "Kaks tõde, üks vale", kus pidime jagama enda kohta kolme fakti, millest üks oli vale. Kaaslased pidid ära arvama, milline on vale. Nii õppisimegi üksteist veidi paremini tundma. Siis hakkasime õppima erinevaid platvorme digitaalse sisu loomiseks. Näiteks Google Jamboard, mida saab kasutada erinevate tegevuste loomiseks. Lisaks saime harjutada Powtooni kasutamist, mis on mõeldud videote loomiseks. See on üsna keeruline tööriist ja seetõttu võttis video tegemine kauem aega, kuid mida rohkem seda kasutada, seda osavamaks saab ning lõpuks võtab video loomine vähem aega.

 

Teisipäeval ja kolmapäeval alustasime päeva üsna vara ja tegime kokkuvõtte eelmisel päeval nähtust. Meid jagati rühmadesse ja pidime looma Jamboardi sellest, mida eelmisel päeval õppisime. Kolmapäeval tegime kollaaži. Saime mõned väga lahedad plakatid ja see oli hea viis koos suhelda ja luua.

Kolmapäeval läksime pärast kursust lähedalasuvasse külla nimega Cefalù. See asub Palermost 70 kilomeetri kaugusel ja seal elab 13 777 inimest. Läksime sinna rongiga ja reisi ajal nautisime kauneid Põhja-Sitsiilia ranniku vaateid. Jalutasime külas ringi ja nautisime kõige uhkemaid monumente, näiteks Cefalù katedraali, keskaegset pesumaja ja muidugi randa, kuna tegemist on ilusa kuurortkülakesega.

Neljapäeval ja reedel alustame samuti eelnevate päevade kokkuvõtte tegemisega. Nendel päevadel vaatasime digitaalse sisu loomiseks teisi platvorme. Näiteks saime teada, et Bamboozle’is saab luua interaktiivseid ja lõbusaid mänge ning seda saab teha ilma et õpilased peaksid oma mobiile kasutama. Lisaks õppisime kasutama EdPuzzle'it, mis on platvorm interaktiivsete ja harivate videote loomiseks. Minu tähelepanu köitis kõige rohkem ActionBound, mida olen varem paar korda kasutanud. Mulle meeldis, et selle tundma õppimiseks osalesime kõigepealt õpilastena, et näha asja õpilase vaatevinkilst. Siis hakkasime ise mängu looma. Ma arvan, et see oli hea viis erinevate platvormide tundmaõppimiseks. Kui osaleda esimest korda õpilasena, aitab see tegevust paremini ette valmistada, sest saab võtta arvesse kõiki aspekte ja keskenduda küsimustele/probleemidele, mis õpilasel võivad tekkida.

Kokkuvõttes õppisime selle kuuma nädala jooksul Palermos palju erinevate platvormide kohta. Olen oma tundides juba mitmeid kasutanud ja need on aidanud mul tunde mitmekülgsemaks teha. Mul on väga hea meel, need sobivad nii täiskasvanute kui ka lastega töötamiseks. Juba planeerime õpitu jagamist oma kolleegidega.

Kursusele lisas väärtust erinevatest riikidest õpetajatega kohtumine. Saime üksteiselt õppida ja kogemusi vahetada. Vahest on see asi, mida ma seda tüüpi kursuste puhul kõige rohkem hindan. Nende samade inimestega on võimalus ühendust hoida ja tulevikus koostööd teha. Väga tihti annab teisest riigist pärit õpetaja kogemus kasulikke ja teist tüüpi ideid, mida saab oma töös rakendada.

---

Leonardo õpirände kokkuvõtet hispaania keeles saad lugeda siinÕpiränne toimus Erasmus+ projekti “Hispaania Maja töötajate pedagoogilise ja juhtimisalase pädevuse tõstmine 2” raames ja toetusel.